אפשר להתכונן מראש ולחסוך אי נעימות

אפשר להתכונן מראש: כל מה שצריך לדעת על הפסקות חשמל יזומות

כדי למנוע תקלות מראש, להחליף רכיבים ולחבר בניינים חדשים לרשת, מבצעת חברת החשמל הפסקות חשמל יזומות באזורים שונים בישראל. כך תדעו מתי ואיפה הן צפויות להתרחש

הפסקות חשמל כמעט תמיד יתפסו אותנו ברגע הכי לא מתאים: בדקות הסיום של פרק מותח, באמצע מקלחת או בדיוק כשרצינו לחמם ארוחת צהריים. אבל לא כל ההפסקות הן פתאומיות, יש כאלה שאפשר לדעת עליהן מראש ולהתכונן כדי להמעיט את חוסר הנעימות.

במקרים מסוימים מבצעת חברת החשמל הפסקות חשמל יזומות לצורך עבודות שונות או תיקון תקלות באזור המגורים או העבודה שלכם. הנה כמה דברים שכדאי לדען עליהן.

  1. הפסקות חשמל יזומות מתבצעות בהתאם לתוכנית עבודה שנתית ובמועדים ידועים מראש.

  2. הסיבות הנפוצות: עבודות שוטפות, תיקונים ברשת החשמל, גיזום עצים שעלולים להסתבך בקווי החשמל, חיבור בניינים חדשים אל רשת החשמל, שיפור השירות ועבודות שנועדו להקטין סיכוי לתקלות עתידיות.

  3. משטרת ישראל לא מאפשרת בדרך כלל קיום של עבודות חשמל בזמנים ומקומות בהם עלולים להיווצר עומסי תנועה, עומסים והפרעה לציבור. לכן העבודות מתבצעות לרוב בשעות הלילה.

  4. הפסקות שנעשות בשעות הלילה הן ארוכות יותר, בגלל הנחיות הבטיחות המחמירות לעבודה בחשיכה.

  5. בקרבת בתי מגורים ייעשו ההפסקות בשעות הבוקר – בגלל החוק שאוסר לקיים עבודות מרעישות בשעות הלילה.

  6. על פי הוראות רשות החשמל, על חברת החשמל לעדכן את הציבור לפחות 5 ימים לפני ביצוע הפסקת חשמל יזומה.

  7. הודעות על הפסקת חשמל יזומות נמסרות באמצעות מודעות שמודבקות בכניסה לבנייני מגורים, משרדים או עסקים שנכללים בתחום ההפסקה. על המודעה מופיעים תאריך ושעת התחלה וסיום, סיבת ההפסקה וכן מספרי טלפון לבירורים נוספים.

  8. אם מסיבה כלשהי הוחלט לבטל הפסקת חשמל יזומה, ההודעה על כך תימסר 24 שעות לפני מועד ההפסקה המתוכנן.

  9. חשוב לדעת שניתן לקבל מידע על הפסקות חשמל יזומות וגם דרך אתר האינטרנט העירוני, המוקד העירוני ועמוד הפייסבוק של הרשות המקומית, וכן באמצעות הרשמה לשירות ההודעות של חברת החשמל במייל, ב-SMS או בפקס.

חשוב גם לעדכן את פרטי הנייד של בעל החוזה בחברת החשמל כדי לאפשר לאפליקציה להעביר הודעות לגבי הפסקות חשמל יזומות והפרעות.

אפשר להתכונן מראש ולהפחית אי נעימות