אל תתנו לדברים הקטנים האלה להרוס לכם את המעבר (צילום: Bigstockphoto)

יושבים לבד בחושך: הטעויות שיכולות להרוס לכם את מעבר הדירה

מחסור בארגזים, מובילים בלי המלצות ומעט מדי ימי חופש מהעבודה: יש כל כך הרבה דברים שיכולים להשתבש בזמן מעבר דירה. כך תתכנו מראש ותחסכו לעצמכם כאבי ראש מיותרים

מעבר דירה. שתי מילים שנושאות איתן כל כך הרבה תקוות וחלומות מצד אחד, וכל כך הרבה כאבי ראש ובעיות אפשריות מצד שני. יש מי שנאצלים לעבור את החוויה הזאת לעתים קרובות ויש מי שדוחים אותה ככל האפשר – אבל איכשהו כולנו מגיעים לאותה נקודה בדיוק: בכל פעם מחדש אנחנו חוזרים על טעויות שהופכות את המעבר הזה להרבה יותר מסובך ממה שהיה יכול להיות. הנה כמה מהן.

לא מתכננים נכון את האריזות

שבוע נראה לכם כמו זמן מספיק לאריזת הבית, הבעיה היא שלא הערכתם נכון את כמות הדברים שצברתם. אחרי שלושה ימים הארגזים נגמרו, ועכשיו במקום להתעסק בעטיפה זהירה של חומרים שבירים – אתם מתרוצצים ממקום למקום ומפרסמים פוסטים היסטריים לאנשים שמחזיקים אצלם ארגזים מיותרים.

וכמו תמיד במצבים כאלה, כל מה שצריך להשתבש אכן ישתבש. זאת תקופת השיא של מעברי הדירות ובחנויות מסביב לבית שלכם כבר רוקנו את כל הארגזים העודפים. ועכשיו, כשהזמן פועל נגדכם והשעון מתקתק, אתם מבינים שתיכנסו גם להוצאות מיותרות כדי לקנות ארגזים שאותם תיתנו בחינם – רגע אחרי המעבר – למי שידעו לפנות אליכם בזמן ולתכנן מראש.

בוחרים מובילים בלי המלצות

החלטתם ללכת על התוצאה הראשונה למובילים שעלתה בגוגל, שהתבררה גם כאופציה זולה במיוחד. ״מה כבר יכול להשתבש?", חשבתם לעצמכם, ״בסך הכל מרימים ארגזים ומניחים אותם במשאית, ואז חוזר חלילה. קלי קלות״.

האמת מתגלה כבר בבוקר יום המעבר, כשאתם ממתינים עד 12:00 להובלה שסוכמה ל-9:00. המובילים, שהתעכבו בכתובת קודמת, מגיעים אליכם עייפים ורגוזים. כבר ברגע הראשון הם מודיעים לכם שיש הרבה יותר ריהוט ממה שסוכם עליו, ובכלל צריך להוסיף מנוף שיעלה לכם עוד כמה מאות שקלים.

מכאן נותרו רק כמה דפיקות ושבירות של חפצים יקרי ערך ופסנתר שנאלצתם להשאיר מאחור – כי מתברר שהמשאית קטנה מדי בשבילו. בפעם הבאה אתם כבר תדאגו לברר היטב ולקבל המלצות על האנשים שיכולים להפוך את יום המעבר שלכם לחוויה או לסיוט.

אל תחסכו בהמלצות, זה יכול להיות שווה לכם כסף (צילום: Bigstockphoto)

לא בודקים מראש איזה מוצרי חשמל יש בדירה

שמחים וטובי לב, אתם מגיעים כבר בבוקר המעבר לדירה החדשה כדי להכניס כמה מוצרי מזון בסיסיים למקרר. רק אז אתם מגלים שהוא לא באמת עובד, וכך גם התנור באמבטיה שמקצר כבר תקופה. מכונת הכביסה דווקא עובדת, אבל לא נראה שמישהו דאג לתחזק או לנקות אותה כבר שנים – כך שאת הבגדים שלכם תצטרכו לכבס בידיים בתקופה הנראית לעין.

כל זה עוד לפני שגיליתם שכל שקעי החשמל בסלון נמצאים על הקיר ההפוך מזה שעליו תכננתם לשים את הטלוויזיה, ושאין לכם חיבור לשירות הטלוויזיה שרציתם. עכשיו כל תכנון הקניות שלכם משתבש ואתם מבינים שתצטרכו להשקיע כאן הרבה יותר כסף ממה שחשבתם.

לא לוקחים מספיק ימי חופש

הסברתם בעבודה שזה באמת שום דבר, אתם בסך הכל עוברים רחוב אחד צפונה ולא צריך לעשות מזה עניין. יום אחד בוודאות יספיק לכם, וגם אז תשבו רוב הזמן רגל על רגל ותתבטלו. ככה זה עם מעברי דירות, אנחנו נוטים לשכוח את גודל כאב הראש ברגע שהם מסתיימים.

כמו תמיד, כשתבינו את הטעות זה כבר יהיה מאוחר. בגלל שביקשתם רק יום אחד, אנשים אחרים מהמשרד קיבלו חופש בימים הבאים. לכן לא תוכלו להתקשר ברגע האחרון ולהאריך את החופשה – כי עכשיו מצפים לכם בעבודה. שום דבר בדירה החדשה לא מחובר ויש לכם מיליון סידורים? תצטרכו לעשות אותם בין לבין, הרי אמרתם שזה בקטנה, לא?

שוכחים להעביר חשבונות

כל כך רציתם כבר לעוף מהדירה הקודמת שלכם ולהשאיר אותה מאחור, שפשוט זרקתם את המפתחות לאנשים שהגיעו להחליף אתכם וברחתם. גם בדירה החדשה המשכתם עם החיפזון, ולא טרחתם לקבוע עם הדייר היוצא יום חצי יום להעברת חשבונות. עכשיו נותרתם עם שני דיירים שונים לרדוף אחריהם – אלו שנכנסו לדירה הישנה שלכם ולא ממש רוצים לענות, ואלו שעזבו את הדירה החדשה שלכם ועסוקים בעצמם במעבר כרגע.

בינתיים החשמל בדירה החדשה מנותק ובדירה הישנה פועל בכל הכוח על חשבונכם, הגז לא עובד וחבילות חדשות ויקרות במיוחד התווספו על שירות הטלוויזיה הישן שלכם. אם רק הייתם חושבים על כל זה מראש ומתחילים לתכנן קצת לפני, הכל היה יכול להיות כל כך הרבה יותר קל – לחצו כאן להעברת פרטי חשבון החשמל על שמכם אונליין.