עובדי חברת החשמל (צילום: יוסי וייס)
עובדי חברת החשמל (צילום: יוסי וייס)

בעקבות משבר הקורונה: חברת החשמל מודיעה על חבילת הטבות ללקוחות ולספקים

הנהלת החברה תקדים תשלומים לספקים ותימנע מניתוקים של לקוחות חייבים. ״החשמל הוא יותר ממוצר חיוני, הוא מוצר של ביטחון ויציבות״, אמר יו״ר חברת החשמל, יפתח רון טל

לנוכח המשבר המחריף של התפשטות מגפה הקורונה, שכבר הוביל להשבתה של עסקים רבים ברחבי ישראל – קיבלה הנהלת חברת החשמל החלטה להקדים תשלומים לעשרות ספקים, בהיקף כולל של כ-100 מיליון שקלים.

ההחלטה מגיעה על רקע מסקנות של צוות ייעודי בראשות מנכ״ל חברת החשמל, עופר בלוך, שבחן בימים האחרונים את כל האפשרויות להקל על ספקיה הקבועים של החברה. הצוות הוקם בעקבות פגישה בין יו״ר חברת החשמל, יפתח רון טל, ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר.

לאחר מיפוי מהיר של צרכי הספקים שעלה בפגישה, ובחינה של האפשרויות שעמדו לרשות חברת החשמל, הוחלט כי עסקים קטנים ובינוניים שהגישו חשבוניות לתשלום בגין שירותים ומוצרים שסופקו לחברה – יקבלו את התשלום עליהם באופן מיידי, במקום המועד שמצויד בחוזה ההתקשרות בינם לבין החברה.

יפתח רון טל
״מרגישים חובה להירתם ולעזור לעסקים בשעת חירום״. יפתח רון טל (צילום: יוסי וייס)

״הספקים הם השותפים שלנו לדרך״, אמר בלוך. ״מדובר בשותפים לדרך, להצלחה וליציבות של החברה. הקדמת התשלום תספק ביטחון להמשך רציפות תפעולית של שני הצדדים״. יו״ר חברת החשמל, יפתח רון טל הוסיף: ״מדובר במהלך שמשמעותו הצלת נפשות מיידית. אחריות לאומית היא אבן היסוד של חברת החשמל. בעת חירום כזו, אנחנו מרגישים חובה להירתם ולסייע לעסקים שקשה להם״.

בין הספקים שזכו לתשלום מיידי: קבלני תשתיות, יצרני ציוד קריטי לרשת החשמל, קבלני ניקיון ושמירה, וספקים נוספים – בדגש על עסקים קטנים ובינוניים.

החלטה משמעותית נוספת שהתקבלה על ידי הנהלת החברה היא הימנעות מניתוק של לקוחות חייבים. בדיון שהתקיים הבוקר (שני) בהנהלת החברה, נקבע כי לקוחות עם מונה תשלום מראש וקודי חירום לא ינותקו, גם אם צברו חובות. ״חברת החשמל קשובה לצרכי הלקוחות״, סיכם רון טל, ״על רקע האווירה המתוחה וחוסר הוודאות בציבור, האור והחשמל הם יותר ממוצר חיוני. זהו מוצר של ביטחון ויציבות״.

מהלך הקלה אחר שעליו התקבלה החלטה בחברת החשמל וברשות החשמל, הוא הקלה על עסקים מסחריים קטנים ובינוניים בנוגע לתשלום חשבון החשמל. מדובר בתקופת ״גרייס״ של עד 30 יום ממועד התשלום המקורי. הלקוחות לא ייפגעו, לא ינותקו ולא תגבה מהם ריבית פורים. ההחלטנה נוגעת לבתי מלון, מסעדות, בתי קפה ובתי מסחר שמתקשים בתשלום החשבון הקרוב בעקבות המשבר במשק.