ככה תדעו לעשות את זה לגמרי בעצמכם (צילום: חברת החשמל)

כך תוודאו שחשבון החשמל שלכם מדויק

מדי פעם בפעם ייתכן שחשבון החשמל שנשלח אלינו יהיה מבוסס על הערכה ולא על קריאת מונה. כך תוכלו לבדוק בקלות אם הסכום שקיבלתם נכון - ולעדכן את חברת החשמל

המיקום של מונה החשמל תלוי בבניין בו אתם מתגוררים. דיירי בנייני דירות ימצאו אותו לרוב בארון החשמל המשותף לכל הקומה, או בקומה התחתונה של הבניין ביחד עם מוני החשמל של שאר הדיירים. בבתים פרטיים המונה יימצא לרוב בתוך הבית, בארון שמחוץ לדלת הבית או בסמוך לשער הכניסה לגינה.

כדי לזהות את המונה של הדירה שלנו, צריך להשוות את המספר הסידורי שכתוב עליו למספר שמופיע בחשבון החשמל שלנו.

כדי לדעת לתקן בעצמנו חשבונות על בסיס הערכה, או פשוט כדי לבצע מעקב ממוקד יותר על צריכת החשמל שלנו – חשוב שנדע איך לקרוא את המספר שמופיע על המונה ומחשב את הצריכה.

כך תקראו את מונה החשמל הביתי
 כך תקראו את מונה החשמל הביתי
 
 
המספר המופיע על גבי המונה כולל חמש או שש ספרות שמייצגות את הצריכה שלנו על פי יחידות קוט״ש, כשהאחרונה שבהן נמצאת מעבר לנקודה העשרונית. כך לדוגמה, אם המונה מציג את הספרות 012345, הקריאה הנוכחית עומדת על 1234.5 קוט״ש. חשוב לציין שכשמבקשים לעדכן את חברת החשמל בקריאה האחרונה, אין צורך לציין גם את המספר שאחרי הנקודה העשרונית.

הפער בין הקריאה הקודמת – שמופיעה בחשבון החשמל הקודם – לבין הקריאה הנוכחית היא למעשה הצריכה שלנו מאז סגירת החשבון הקודם ועד היום בו בדקנו את המונה. את המספר הזה מכפילים בעלות הצריכה ומקבלים את התשלום.

״ניתן לעדכן את חברת החשמל בשתי דרכים״, מסבירה ירחי, ״להתקשר למוקד 103 ולהקריא את המספרים על המונה, או לצלם אותו ולשלוח אותו אלינו באמצעות אתר האינטרנט, הצ׳אט באתר או בהודעת SMS למספר 055-7000103״.

לבדיקת תעריף החשמל העדכני יש ללחוץ על הקישור