לא קיבלתי חשבון חשמל, מה עושים?
התשובות לשאלות הכי נפוצות במוקד 103

מדי יום עונים המוקדנים של חברת החשמל לפניות רבות של לקוחות. ביקשנו לדעת מהם הנושאים שחוזרים יותר מכל – ואיך ניתן לפתור אותם

מה לעשות אם לא קיבלתי חשבון חשמל?

חשבונות החשמל מוצגים באתר חברת החשמל או באפליקציה (יישומון) באזור השירותים הדיגיטליים. תוכלו לצפות בחשבוניות קודמות ולשלם על חשבוניות עדכניות. בנוסף, אפשר לבקש העתק חשבון אחרון גם במענה הקולי של חברת החשמל, על ידי הקשה על 8 (שירותי מידע וחשבונות) בתפריט השירותים.

מה ההבדל בין קריאת מונה מסוג הערכה לקריאה רגילה?

קריאת מונה רגילה מתבצעת כשקוראי מונים של חברת החשמל מגיעים פיזית לבתים, בודקים את סטטוס המונה ומזינים את הקריאה העדכנית למערכות חברת החשמל. קריאת הערכה נעשית במקרים שבהם לא ניתן לקרוא את המונה, למשל היעדר גישה. במקום זאת מבוססת על צריכת חשמל בתקופה מקבילה שהתנאים בה זהים ככל האפשר לתנאים בתקופת ההערכה.

קיבלתי חשבון חשמל גבוה מהרגיל, מה יכולות להיות הסיבות? 

קיימות כמה סיבות שכיחות לחשבון גבוה מהרגיל:

  • תקופת חשבון – בחודשי הקיץ החמים (יולי-אוגוסט-ספטמבר) או בחודשי החורף הקרים (דצמבר-ינואר) מתרחשת לרוב עלייה בצריכת החשמל, בשל השימוש במזגנים ובמכשירי חשמל לקירור או חימום הבית, כמו מאווררים ותנורים.
  • חשבון מבוסס הערכה – אם קיבלתם חשבון שמבוסס על הערכה, תוכלו לעדכן את קריאת המונה העדכנית על ידי הזנה שלה באתר האינטרנט או באמצעות שיחה למוקד 103. ייתכנו מקרים שבהם חשבונות קודמים נערכו על בסיס הערכה נמוכה מהצריכה בפועל, ולכן הפרשי הצריכה יתווספו לחשבון הבא.
  • מכשירי חשמל חדשים – מכשירים חדשים שנוספו למשק הבית יכולים להשפיע על צריכת החשמל הביתית. 

האם אפשר לדעת מראש מתי תתרחש הפסקת חשמל מתוכננת / תקלה באזור מגורים?

ניתן להירשם לשירות קבלת מידע של חברת החשמל, ולקבל מסרונים על הפסקות חשמל מתוכננות. בנוסף, צוותי חברת החשמל מדביקים הודעות במקום בולט לעין בכניסה לכל מבנה שקשור להפסקה המתוכננת.

מה ההבדל בין תשלום חודשי קבוע אספקהלתשלום חודשי קבוע חלוקה?

תשלום חודשי קבוע חלוקה כולל את עלויות המונים, התקנת המונים וקריאת המונים. הוא מצג בחשבון כ״תשלום חודשי קבוע חלוקה לתקופה״.

תשלום חודשי קבוע אספקה כולל את עלויות החשבון והגבייה, כמו עריכת החשבון, שליחת החשבון ללקוחות ומהלכי הגביה מלקוחות. הוא מוצג בחשבון כ״תשלום חודשי קבוע אספקה לתקופה״.

טכנאים עובדים על קו מתח גבוה
ניתן לקבל עדכונים שוטפים על הפסקות חשמל באזורכם. טכנאים על עמוד חשמל (צילום: Bigstockphoto)

 איך אפשר לשלם ללא המתנה לנציג שירות?

את חשבון החשמל אפשר לשלם באמצעות האתר, האפליקציה והמענה הקולי של חברת החשמל. כדי לחסוך בזמן יש להיערך עם מספר חשבון החוזה (מופיע על גבי החשבון) וארבע הספרות האחרונות של מספר החשבונית (מופיע בצד השמאלי העליון של החשבונית). לקוחות שנרשמו לשירותים הדיגיטליים יכולים לשלם את החשבון ללא הזדהות נוספת.

איך סוגרים חשבון בדירה שעזבנו / פותחים חשבון בדירה שאליה נכנסנו? 

עם הכניסה לדירה החדשה אפשר לבצע החלפת לקוח באתר האינטרנט של חברת החשמל, או במוקד 103. יש להיערך עם מספר המונה + קריאת המונה במועד ביצוע ההחלפה ולציין את תאריך הכניסה לנכס. ככל שהפניה לביצוע ההחלפה נעשית ע"י הדייר היוצא נדרש אישור הדייר הנכנס.

הלקוח שעוזב את הנכס יכול לפנות למוקד 103 בבקשה לביצוע החלפת לקוחות, או לבקש לנתק את המונה עקב סיום החוזה. הניתוק ייעשה בתוך 15 ימים ממועד הבקשה. החלפת שם הלקוח כרוכה בעלות הוצאות סידור ורישום. לקוח שנותק ומבקש להתחבר מחדש יחויב בדמי חיבור מחדש.

איך אפשר לקבל מידע / לבצע פעולות כשהחוזה על שם לקוח אחר (למשל, בן זוג)?

רק צרכנים רשומים יכולים לקבל מידע על החשבון או לבצע פעולות. מומלץ לרשום את חוזה הצרכנות על שם הדייר שגר בפועל בנכס (ללא קשר לבעלות עליו). במקרה שהצרכן בפועל אינו הצרכן הרשום, בקשות לקבלת מידע או ביצוע פעולות יתאפשרו רק בכפוף להצגת טופס ייפוי כוח של הלקוח המבקש.