נותנים הזדמנות שווה למאות אלפי ילדים בישראל. ילדה מול מחשב (צילום: Bigstockphoto)

חברת החשמל תתרום מאות מחשבים לילדים בפריפריה החברתית של ישראל

זה יקרה במסגרת מיזם ״מתחשבים״, שפועל לצמצום הפערים הדיגיטליים בחברה הישראלית. מחשבים שיצאו משימוש בחברה יימסרו לילדים ללא גישה למחשב בביתם, ובכך יתאפשר להם לקיים לימודים מקוונים לצד חבריהם

לצד הנזקים הבריאותיים והנפשיים שיצרה מגפת הקורונה, מציאות הריחוק שנכפתה על כולנו גורמת להאצה של תופעה בעלת השלכות עתידיות שליליות במיוחד: הגדלת הפערים החברתיים. בתחום החינוך, מתנהלים הלימודים של 1.8 מיליון תלמידים ותלמידות בישראל בעיקר באמצעות למידה מרחוק. אלא של-375 אלף תלמידים בישראל אין גישה למחשב, בין אם משום שבביתם לא קיים מחשב כלל או מפני שהם חלק ממשפחה מרובת ילדים. המשמעות: אחד מכל חמישה ילדים בישראל נותר מאחור בגלל הפער הדיגיטלי.

פרויקט ״מתחשבים״, בהשתתפותו ועידודו של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נוצר כדי להיאבק בתופעה הזו בדיוק. מטרת הפרויקט היא לאסוף ולהשמיש 200 אלף מחשבים, על מנת שניתן יהיה לחלק אותם לתלמידים בפריפריה הגיאוגרפית-חברתית של ישראל. המחשבים שנאספים מאנשים פרטיים ומחברות, מרוכזים במרכזים ייעודיים, ותמורת תשלום של 475 שקלים למחשב, יכולות הרשויות המקומיות השונות לרכוש אותם עבור התלמידים. הסכום, שמהווה 80% ממחירו של מחשב חדש, כולל בנוסף להשמשת המחשב, גם חבילת Office וכן תמיכה טכנית לתיקונים.

יו״ר חברת החשמל, יפתח רון טל, יזם את החיבור לפרויקט, כחלק מהמחויבות של החברה לאחריות תאגידית-חברתית ופעילות למען הקהילה. חברת החשמל היא אחד הארגונים הממשלתיים הראשונים שהרימו את הכפפה והתגייסו לטובת הפרויקט. במסגרת שיתוף הפעולה, תספק כבר החשמל כמה מאות מחשבים, שעתידים לצאת משימוש בה עד סוף 2021. רשות החברות הממשלתיות העניקה אישור חריג לתרומה חשובה החל מתום שנה 2020. חברת החשמל תעמיד את המחשבים לרשות מיזם ״מתחשבים״ וכן עמותות וגורמים נוספים המעוניינים בתרומת הציוד, ואף תפנה אקטיבית כדי לעניין גורמים העוסקים בתחום. המחשבים יעמדו לרשות כל הדורשים, בכפוף לקריטריונים ברורים, עד 25 במרץ.

כל מחשב יכלול חבילת אופיס ותמיכה טכנית.ילד עם מחשב וילדה עם ספר (צילום: Bigstockphoto)

לצד ההתגייסות לפרויקט, ממשיכה חברת החשמל ביוזמות ופעילויות חינוכיות בנושאי בטיחות בחשמל והתייעלות אנרגטית. כיאה לחברה לאומית, אנחנו רואים אחריות ראשונה במעלה לפעול ליצירת שייכות ושותפות ערכית ממשית בתוך הקהילה בה אנו פועלים, לגלות אכפתיות ולנהל שיח גלוי ופורה, ולתרום את המומחיות, הניסיון והידע הרב שנצברו בחברה למען טובת הכלל. חברת החשמל מתכוונת לפנות לגורמים נוספים כדי לקדם את פרויקט ״מתחשבים״ ולהגיע ליעד שהציב לעצמו.

״חברת החשמל חרתה על דגלה את האחריות החברתית והדאגה לקהילה סביבנו״, אומר סמנכ״ל שירות שיווק ורגולציה, אורן הלמן. ״לאחרונה פורסם בפעם הראשונה אי פעם דו״ח האחריות התאגידית שלנו, שמפרט את הערכים החברתיים, הפעילויות בתחומי איכות הסביבה, החינוך, התרומה לקהילה ועוד. ההשתתפות בפרויקט ״מתחשבים״ היא המשך ישיר של המחויבות החברתית שלנו, אנחנו גאים לקחת חלק חשוב בצמצום הפערים בחברה הישראלית, ומקווים שחברות מרכזיות נוספות יצטרפו למאבק בהמשך הדרך״.