מתחברים למהפכה: איך תוודאו שהרכב החשמלי שלכם מתאים לרשת החשמל הביתית?

ישראלים רבים מצטרפים בימים אלה למהפכה המבורכת של הרכבים החשמליים. רגע לפני שתחברו את הבייבי החדש שלכם לחשמל, חשוב לוודא שהמערכת הביתית שלכם תומכת והלוח מותקן כראוי. מדריך

חברת החשמל מובילה כבר שנים את המאבק לשמירה על איכות הסביבה של כולנו. תפיסת העולם הזאת מקדמת בברכה את הגידול ברכבים חשמליים על כבישי ישראל, שיפחיתו את זיהום האוויר וישפרו משמעותית את איכות חיינו. רכשתם לאחרונה רכב חשמלי? מזל טוב! לצד השירות המקצועי שאנחנו ממשיכים להעניק לכל אזרחי ישראל, הנה כמה דברים שחשוב לזכור כדי לעשות שימוש בטוח בחיבור של רכבכם לחשמל.

  1. היעזרו בחשמלאי מוסמך בעל רישיון – ברמת העיקרון, שמורה לכל בעל רכב חשמלי הזכות לחבר בעצמו את עמדת הטעינה הפרטית ללוח החשמל הפרטי הקיים בדירה. יחד עם זאת, בדיוק כשם שלא תחברו בעצמכם מזגן חדש, גם במקרה של חיבור כזה מומלץ בחום להיוועץ בחשמלאי בעל רישיון מתאים.
  1. במידת הצורך, התאימו את גודל החיבור הדירתי – לוח החשמל הדירתי הסטנדרטי מותאם לשימוש ממוצע. אם נחזור לדוגמת המזגן בסעיף הקודם, רכישה של מכשיר עוצמתי בעל צריכה גבוהה של חשמל מצריכה לעיתים הגדלה של החיבור. באחריות כל בעל רכב לבצע הערכה של הצורך בהגדלת החיבור, ובמידת הצורך להזמין אותו מבעל מקצוע.
  1. מתקינים בעצמכם? היצמדו להנחיות – משרד האנרגיה פרסם הנחיות מפורטת של עמדת טעינה לרכב החשמלי. בין היתר:
  • על העמדה להיות נייחת ומקובעת על משטח יציב, מבנה, קיר או עמוד.
  • על העמדה להיות מוגנת באמצעות הארקה בהתאם לתקנות החשמל.
  • כבל הטעינה יהיה מסוג המתאים לתנאי מקום ההתקנה ואורכו לא יעלה על 7.5 מטרים.
  • על התקע ובית התקע לעמוד בדרישות התקן הישראלי ת״י 61851, ועליהם להיות בעלי דרגת הגנת של IP 44 לפחות.
  • על חשמלאי בעל רישיון לבדוק את המערכת לפני הפעלתה הראשונה או לאחר ביצוע שינויים בה, וכן אחת לחמש שנים לפחות. על מפסקי המגן של המערכת להיבדק אף הם אחת לשנה לפחות על ידי חשמלאי מוסמך.

את רשימת ההנחיות המלאה ניתן למצוא באתר חברת החשמל.

לאור העלייה המבורכת בביקושים לרכבים חשמליים, אנחנו נערכים לחיבור מאסיבי של עמדות טעינה בכל רחבי המדינה. חשוב להדגיש כי לא קיימת בעיה של שריפות נתיכים של חברת החשמל, אלא בתכנון נכון של מערכת החשמל הביתית. האחריות על התכנון והבדיקה, כמו גם על התאמת מערכת הטעינה ללוח הפרטי, היא של בעלי הרכבים.

שמרו על עצמכם ועל כולנו, היוועצו במומחים מוסמכים, ודאו שעמדת הטעינה שלכם מותקנת בהתאם להנחיות ומתאימה ליכולות שלוח החשמל יכול לספק. וחשוב לא פחות, סעו בזהירות. דרך צלחה.