החברים החשמליים החדשים מחכים לעובדים
החברים החשמליים החדשים מחכים לעובדים

סעו, ירוק: מהפכת הנסיעה של חברת החשמל יוצאת לדרך

במסגרת המאמצים לצמצם את פליטות הדלקים והמזהמים, יוצאת חברת החשמל לפרויקט במסגרתו יוחלפו מכוניות החברה ברכבים חשמליים. לעובדים שיחליפו את רכבם יוצעו שלל הטבות ותמריצים, כשבמקביל גם ספקי ההסעות יידרשו להשתדרג לעידן החשמל

כחלק מהמדיניות המוצהרת לצמום פליטות ומזהמים בתחבורה, יצאה חברת החשמל, אגף לוגיסטיקה מגזר התחבורה בשיתוף חטיבת שירותי רשת, ביוזמה להחלפת רכבים על ידי דלקים ומזהמים לרכבים חשמליים. רכבי ליסינג מדגמים שונים נמצאים בימים אלה בשימוש בחברת החשמל, כשכבר כעת 50% מרכבי המנהלים הם היברידיים. במסגרת הפרויקט, עובדים זכאים לרכב צמוד, בעת החלפת הרכב, יוכלו לבחור רכב חשמלי. נכון להיום קיימת הטבת מס בשווי של 1000 ש״ח לשימוש ברכב חשמלי. בנוסף, כבר בימים אלו הוכרז על פיילוט ל-100 רכבים חשמליים, עובדים שישתתפו בפיילוט יזכו לתמריצים כמו קיצור בשנה של מועמד החלפת הרכב, התקנת עמדת טעינה ביתית . בנוסף, יותקנו 100 עמדות טעינה בפריסה ארצית באתרי החברה השונים, לצורך טעינה במהלך שעות העבודה. כניסת רכבים חשמליים תעשה בהדרגה עד לשנת 2030 כפי שהוגדר ע"י המדינה.

אפליקציה ייעודית תאפשר לבעלי הרכבים החשמליים להתעדכן בזמן אמת במצב הסוללה, במיקום עמדת הטעינה הקרובה יותר ועוד.

בכל הנוגע לעובדים שמגיעים עם רכבם הפרטי למקום העבודה, מתכננת חברת החשמל לקיים פלטפורמה לנסיעות שיתופיות ולעודד את העובדים לנסיעות משותפות, כמו גם לקיים שיתופי פעולה שיאפשרו שימוש בתחבורה ציבורית ירוקה.

״כחלק מהאחריות התאגידית בחברה, הכוללת צמצום פליטות מגזי חממה, הנחיתי את הגורמים המקצועיים להרחיב את ההתקשרויות עם חברות הליסינג לרכבים", אומר עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל. "כך תתאפשר נסיעה לטווחי מרחק גבוהים, ובכך נתרום את חלקנו לסביבה ירוקה יותר".

עופר בלוך, מנכ״ל חברת החשמל, בוחן את אחת המכוניות החשמליות
עופר בלוך, מנכ״ל חברת החשמל, בוחן את אחת המכוניות החשמליות
מה מסתתר מתחת למכסה המנוע? עובדים בוחנים את הרכבים החדשים
מה מסתתר מתחת למכסה המנוע? עובדים בוחנים את הרכבים החדשים