אביבית בלס
אביבית בלס

"לא מזמן טיילתי בתל אביב ונתקלתי בפרויקט שלי. פתאום הציפה אותי תחושת גאווה"

הכירו את אביבית בלס, מתכננת רשת וחיבורים לבתים (חל"ב) בחברת החשמל. אז איך נראה סדר היום שלה, על מה ולמה היא מדברת עם רשות העתיקות, ומה היא עושה כשהיא לא בעבודה?

את התוצאות של העבודה שלי אפשר לראות בהמון רחובות שונים בתל אביב. זה אחד הדברים הכי מדהימים ומרגשים בתפקיד שלי. למשל לא מזמן טיילתי בתל אביב ועברתי ליד רחוב אלחריזי. ברחוב זה נדרש לבצע פירוק והטמנת הרשת העילית, הקמת ארונות חלוקה וביצוע הסבות לבניינים, כשהלכתי באותו הרחוב, לראשונה מאז שהסתיים הפרויקט, היה רגע בו הסתכלתי סביבי וראיתי את התוצאות של כל העבודה שהשקעתי ותכננתי, ופשוט הציפה אותי תחושת גאווה. זה היה רגע בו הבנתי עד כמה משמעותית העבודה שלי.

אולי כבר ניחשתם: אני מתכננת רשת חשמל וחיבור ביתי לבתים. למדתי תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה, עם התמחות במערכות הספק. לפני ארבע וחצי שנים, ממש עם סיום התואר, הגעתי למחלקת תכנון וסיוע טכני בחברת החשמל. במסגרת העבודה אני מבצעת תכנון מקצה לקצה, מהתחמ"ש ועד למונה הצרכן, תיאום ואישור העבודה עם גורמי חוץ שונים, כתיבת פקודות עבודה, ביצוע סיורים בשטח, ליווי ההליך המסחרי מל הלקוח, פתרון בעיות ועוד.

לקראת סוף הלימודים שמתי לי למטרה להתקבל לעבוד בחברת החשמל. היום אני יודעת שאני במקום הכי נכון והכי מתאים לי גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית. סדר היום שלי הוא דינמי ומשתנה בהתאם לפרויקט שאני עובדת עליו, אבל אפשר לומר שרוב הזמן שלי מתחלק בין עבודת התכנון וההנדסה במשרד, לבין סיור בשטח עצמו. אני נהנית מהגיוון הזה, וברור לי שאין עבודת תכנון ללא עבודת שטח. כשאני מגיעה לשטח אני משתדלת לשים לב לכל הפרטים הקטנים ולקבל כמה שיותר נתונים, לערב גורמים חיצוניים במידת הצורך, ואף ולהתמודד עם התנגדויות שעלולות לעלות בזמן ביצוע הפרויקט ולעכב אותו. חשוב מאוד בשלב התכנון לראות את כל החסמים והבעיות שעלולות לצוץ ולטפל בהם כבר בשלב הזה.

אביבית בלס
אביבית בלס. "אחד הדברים המעניינים בתפקיד זה הגיוון האדיר שיש בו"

במסגרת התפקיד אני מקבלת הזמנות עבודה שונות ומעניינות. אחד הדברים המעניינים בתכנון זה את הגיוון האדיר שיש בו. אני יכולה לעבוד רגע אחד על הזמנת לחיבור חל"ב לדירה; וברגע אחר לעבוד על פרויקט לאומי ענק כמו העתקת תשתית חשמל עבור פרויקט הרכבת הקלה. כמובן שעלינו להתייחס לכל פרויקט, קטן כגדול, באותה מידה של רצינות ומסירות ולתת את השירות הכי מקצועי שיש, לשים לב לכל הפרטים, לעמוד בלוח הזמנים ולא פחות חשוב מכך – לדאוג שהלקוח יהיה מרוצה.

יש בעבודה שלי המון אתגרים. במהלך התכנון נדרש להיות בתיאום מלא עם הרבה גורמים חיצוניים שונים. למשל עיריות, משרד האנרגיה והמים, רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות, בזק, חברות הסלולר ועוד. התהליך הזה יכול להיות מאתגר, ודורש המון אחריות ותזמון נכון. גם עבודה מול לקוחות יכולה להיות מאתגרת, עמידה בלחצים ומתן יחס אישי ככל הניתן. אני אוהבת את האתגרים האלה שהעבודה מזמנת לי כי אני מרגישה שבכל פרויקט כזה אני לומדת, מתפתחת ומרחיבה את הידע שלי.

כשהגעתי לתפקיד הזה היה לי חונך צמוד שליווה אותי במשך חצי שנה. למדתי המון במהלך פרק הזמן הזה. בעצם למדתי את העבודה עצמה ולמעשה את כל מה שלא מלמדים בתואר: הכרת התהליך השלם, מקבלת ההזמנה ועד מסירתה למחלקות הביצוע. נוכחתי להבין עד כמה זה חשוב לשתף כל לקוח בתהליך העבודה שלנו, להסביר לו וממש ללוות אותו בכל אבני הדרך החשובות במהלך הפרויקט.

אני רוצה להמשיך לבוא לכאן כל בוקר עם חיוך. אני רואה את עצמי ללא שום ספק ממשיכה לעבוד בחברה, ממשיכה ללמוד, לגדול ולהתפתח מבחינה מקצועית ואישית. השאיפה שלי היא שתמיד יהיה לי עניין וסיפוק מהעבודה.

אני בת 33, נשואה פלוס שתי בנות. הבת הגדולה שלי אריאל, בת שנתיים ושמונה חודשים והקטנה נגה, בת שנה ושלושה חודשים. אני חושבת שאין הנאה גדולה יותר מלראות איך שתיהן גדלות יחד, משחקות וצוחקות זו עם זו. כיף לנו ללכת יחד לים כשיש מזג אוויר נוח, לצאת לטיול בפארק והאמת, גם כיף לנו פשוט לשים מוזיקה בבית ולרקוד יחד.

חוץ מזה, אני מאוד אוהבת לצפות בסרטים בקולנוע, אבל מאז שהבנות נולדו אני מוצאת את עצמי בעיקר צופה בסרטים בבית יחד עם בעלי. הוא מאוד אוהב סרטי אקשן ופעולה, ואני יותר מתחברת לסרטי מתח או קומדיה, כך שאנחנו כל פעם מגוונים: פעם צופים במשהו שאני בוחרת, ופעם במשהו שהוא בוחר.