התקנת פאנלים סולאריים. הפורטל מקל על יצרני החשמל העצמאיים
התקנת פאנלים סולאריים. הפורטל מקל על יצרני החשמל העצמאיים

הכירו את פורטל היצרנים של חברת החשמל

בעקבות הרפורמה שמאפשרת לחברות נוספות לייצר חשמל, הוקם פורטל מיוחד שייתן שירות לכל מי שיצטרף לתעשייה. כך זה יקל על יצרני החשמל החדשים

הרפורמה במשק החשמל שהונהגה בשנים האחרונות בישראל, הביאה בשורה ממשית לשוק האנרגיה. מעתה, לא רק חברת החשמל היא היצרנית הבלעדית של חשמל, ולקוחות פרטיים, חברות ותיקות וחדשות יוכלו לעשות זאת גם כן. השחקנים החדשים יוכלו לייצר חשמל בשיטות הקלאסיות, או להתבסס על מקורות אנרגיה מתחדשים כמו לוחות סולאריים, גז טבעי ועוד. עם זאת, על פי הרפורמה, האחריות על הפצת החשמל, הקמת קווי החשמל והתחזוקה שלהם, תישאר בידיה של חברת החשמל.

כדי להקל על הליך ההצטרפות למשק יצרני החשמל, ועל מנת לייצר מעקב יעיל של לקוחות פרטיים ושל החברות שכבר התחברו, חברת החשמל הקימה פורטל יצרנים שמרכז בתוכו את כל המידע הרלוונטי עבור בקשות לפתיחת הזמנות להתחברות לייצור חשמל, וביצוע פעולות מול חברת החשמל בנושא האסדרות של לקוחותיהן.

מהפעלת מתקן הייצור ועד ניהול ההזמנות

"בשנים האחרונות חברת החשמל משקיעה רבות על מנת לשפר את שרותיה בעולם הדיגיטלי", מספר שבתאי אליהו, מנהל מחלקת שירותי מתקנים ומונים בחטיבת הרשת של חברת החשמל. לדבריו, "פורטל היצרנים הוא השער לכניסה דיגיטלית ומהירה לעולם ייצור החשמל".

מרגע ההצטרפות של לקוח או חברה יצרנית לפורטל, הם יוכלו להגיש מסמכים שונים שהם חלק בלתי נפרד מהתהליך הביורוקרטי בטרם הפעלת מתקן הייצור, לעקוב אחרי השלבים השונים שבהם מתקדמת חברת החשמל בטיפול בבקשה שלה ואף להתכתב עם נציגים של חברת החשמל אם עולות שאלות במהלך הדרך.

עד כה, תהליך אסדרת מתקן ייצור חשמל גם עבור חברות גדולות ומנוסות היה לוקח שבועות ואף חודשים. במטרה לקצר את התהליך ולאפשר ליותר ויותר אנשים להצטרף לשירותי החשמל המיוצרים מאנרגיות מתחדשות וחלופיות, הוקם הפורטל וקיצר את זמני ההמתנה משמעותית.

פורטל היצרנים של חברת החשמל
פורטל היצרנים של חברת החשמל

כמו כן, מסבירים בחברת החשמל כי הפורטל מאפשר ליצרניות החשמל החדשות להפיק קבצי אקסל, לצורך מעקב שוטף וקל אחרי תהליכי הפעלה רוחביים והזמנות של לקוחות, כך שאף אחת לא תתפספס. לצד זה, חברת החשמל תפתח בהמשך כלים שיעזרו גם בחלק החשבונאי, בהעברת תשלומים מחברת החשמל ליצרנים הפרטיים עבור האנרגיה שיוצרה.

"מעת לעת אנחנו נפגשים עם חברות בשוק הפרטי לקבלת משוב ולפיתוח רעיונות לשיפור", אומר אליהו. "הפורטל כבר מהווה שיפור משמעותי בשירות, וערוץ עיקרי לחברות רבות במשק הישראלי". על נושאים טכניים והשירותים הרבים שמספקת חברת החשמל לאלו שרוצים להצטרף לעולם הייצור ולעולמות נוספים אפשר לקרוא באתר "המעגל" של חברת החשמל, הוא מציין.

מקל על התהליכים

ירדן יצחקי, סמנכ"ל הנדסה בחברת דוראל אנרגיה, הוא אחד מהלקוחות החדשים של הפורטל. חברת דוראל אנרגיה מתמחה ביצירת חשמל על בסיס אנרגיה חדשה ומתחדשת, ובהקמה של מערכות סולאריות. על פי יצחקי, העבודה עם הפורטל החדש הקלה מאוד על תהליכים שמבצעת דוראל מול חברת חשמל.

"פתיחת ההזמנות והגדלות החיבורים שניתן לבצע בפורטל מאוד קלות לתפעול", הוא מספר. יצחקי משתמש בפורטל באופן שוטף כדי לנהל חיבורים ללקוחות המצטרפים לשירותים של המתקנים הסולריים שמספקת חברת דוראל. בנוסף, הוא מספר כי שירות התמיכה בפורטל יעיל והשירות בו אדיב: "עליי לציין אותם לטובה. הם תמיד עוזרים לנו בכל בעיה, ויודעים לייצר עבורנו פתרונות אם עולה הצורך".

"בחברת החשמל עברו כברת דרך משמעותית בשנים האחרונות בהיבטי השיפורים בעולמות השירותים הדיגיטליים המוצעים. עם זאת, זוהי רק ההתחלה – והיד עוד נטויה להמשך עבודה בנושאים שונים", מוסיף מנהל הפרויקט אליהו. לדבריו, בהמשך צפויים שיפורים נוספים בפורטל היצרנים, ויתווספו שירותים נוספים, במטרה להקל על היצרן וגם על הצרכן, שיקבל שירות מהיר ויעיל יותר.

אלי אלישע, יו"ר מנהלת הייצור המבוזר בחברת החשמל, מדגיש שהפורטל הינו נדבך נוסף בפעילות הכוללת לשיפור השירות הטכני, שמבוצעת בחטיבת הרשת.