להקת "צלילי האור". צילום: יוסי וייס
להקת "צלילי האור". צילום: יוסי וייס

הלהקה הכי מחשמלת בישראל

הם עברו אודישנים מפרכים, ומופיעים בכל האירועים והטקסים של החברה. הכירו את האנשים שמאחורי "צלילי האור", להקת הזמר של חברת החשמל

מעטים מקומות העבודה שמאפשרים לעובדים, לצד עבודתם הרגילה, להגיע גם לחזרות מיוחדות של להקת הזמר של החברה. זהו למעשה סיפורה של להקת "צלילי האור", חבורת הזמר של חברת החשמל, שמופיעה בטקסים רשמיים של החברה ומקיימת חזרות בקביעות בשנה האחרונה. "זה מקום העבודה היחיד שבו באותו היום אנחנו יכולים גם לטפס על עמוד ולתקן תקלה, וגם לקחת מיקרופון ולשיר", מספר מנהל אגף השירות של חברת החשמל, מופיד גאנם, שגם אחראי על הקמתה של הלהקה.

לצד עבודתו השוטפת כאחראי על כל תחום השירות והגבייה ותהליכי הדיגיטל, גאנם גם מנהל את להקת "צלילי האור". גאנם (63), בן העדה הדרוזית מכפר מע'אר, אב לחמישה, כיהן בעבר בתפקידים בכירים בצה"ל (קצין לוגיסטיקה ראשי) וטיפס בסולם הדרגות. הוא השתחרר בדרגת תת-אלוף, ולאחר תפקיד סמנכ"ל בכיר במשרד המשפטים – הגיע לתפקידו הנוכחי בחברת החשמל. הוא רואה בהרמת ההווי בחברה חלק בלתי נפרד מתפקידו.

"קיבלנו עשרות פניות"

הכל החל לפני כשנה. גאנם החליט שזה יהיה רעיון טוב להקים חבורת זמר להופעות והטקסים הרשמיים של חברת החשמל. הוא פנה למנהל מחלקת תלונות הציבור בחטיבת שיר"ה, שלמה אלוס, כדי שינהל את הנושא. "עשינו תהליך עם הגרעין של להקה שהתפרקה בעבר", משחזר גאנם. בהמשך, אלוס ושותפיו לניהול הלהקה, רונן איגל ושלומי בן יקר, הוציאו קול קורא לזמרות וזמרים חדשים להגיע להיבחן ללהקה. תוך מספר ימים נרשמו קרוב ל-80 עובדים. את האודישנים הם העבירו לצד המנהלת המוזיקלית שנבחרה במכרז ללהקה, שולי קורן. "שולי היא מנהלת מוזיקלית עתירת ניסיון, והתרשמתי ממנה שהיא מקצועית, רצינית ובעלת סמכות ניהולית", מוסיף גאנם.

ללהקה התקבלו לבסוף 22 זמרים וזמרות, והיא קיבלה את השם "צלילי האור" – לאחר תחרות שמות נושאת פרסים. אגף השירות דאג להוציא גם מכתבים רשמיים מלאי תודה לאלו שנבחנו ולא נמצאו מתאימים. "הלהקה מאוד מגוונת, ההרכב שלה בנוי מעובדות ועובדים מכל אגפי החברה – מאנשי שטח וטכנאים ועד נציגות שירות", מסביר גאנם. "היא בולטת גם מבחינת גיוון מגדרי וגם מבחינת גילאים ורמת ותק. יש לנו בלהקה עובדים בשנות ה-20 לחייהם, וגם כאלו המתקרבים לגיל הפרישה". לדבריו, השילוב בין עובדי מטה ושטח, ותיקים וצעירים, מייצר פסיפס מיוחד ורבגוני בהרכב.

להקת "צלילי האור". צילום מתוך אלבום פרטי
להקת "צלילי האור". צילום מתוך אלבום פרטי

"סיפוק נוסף, מעבר לעבודה השוטפת"

הכנת הלהקה נעשה באופן ממוקד לכל הופעה, כשאת הבקשות והפניות השונות להופעות מרכזים מנהל הלהקה, אלוס, עם חברי הצוות שלו איגל ובן-יקר. "ברגע שאנחנו מקבלים פנייה להופעה בטקס, אנחנו מתחילים בהכנות ומעדכנים את המנהלת המוזיקלית, שולי. לאחר מכן אנחנו קובעים תאריכים לחזרות, בוחרים הרכב – ויוצאים להופעה", מוסיף אלוס. "חוץ מזה, אנחנו עורכים פגישות ניהול שוטפות בינינו, העוסקות בנושאים הקשורים לניהול הלוגיסטי של הלהקה – ובעצם בכל מה שנדרש להופעות. לקראת כל אירוע אנחנו בונים הרכב מתוך הלהקה שמתאים לאופי האירוע, מחליטים על השירים ומתאמים מול הגורמים שהזמינו את ההופעה", הוא מסביר.

"ברגע שגאנם הטיל עליי את המשימה להרכבת הלהקה, נכנסתי לאט לאט לעניין", מציין אלוס. "זאת למרות שלא באתי מתחום המוזיקה, ואני בעצמי לא שר בלהקה. לצד זאת, יש לי ניסיון ניהולי. אישית, זה נותן לי סיפוק נוסף, מעבר לעבודה, בזה שבעצם אני נותן שירות לאירועים חשובים בחברת החשמל. גם חברי הצוות שעובד איתי, רונן ושלומי, מרגישים את אותה המחויבות, ומייצרים ממנה סיפוק אדיר".

להקת צלילי האור בהופעה. צילום: יוסי וייס
 להקת צלילי האור בהופעה. צילום: יוסי וייס

"אתה נותן מעצמך כדי לשיר"

"הביצוע הכי טוב שלי היה בטקס ראש השנה, באורות רבין בחדרה", מספר חבר הלהקה אריאל נחום. "הופענו מול העובדים, וזה היה טקס מרגש מאוד. אני חושב ששם הופעתי הכי טוב עד היום, הרבה גם בזכות העזרה של שולי, שהיא סופר מקצועית. שרנו את השיר 'אם תרצי' של חנן בן ארי". נחום, בן 32, נשוי ואב לשניים מאשקלון, עובד כחשמלאי שנאים במרחב הדרום. "כשהגעתי לחברת החשמל לפני שנתיים שאלתי אם יש להקת זמר וביקשתי להיבחן. התקבלתי, ומאז אני חלק מ'צלילי האור'".

ההרכב עורך חזרות קבועות, בנוסף למפגשים אישיים ואימונים עם המנהלת המוזיקלית – כל זאת בנוסף לעבודתם הרגילה בחברה. אנאי נוסינוביץ, בת 27, היא חברה נוספת בלהקה. היא עובדת בחברת החשמל כבר ארבע שנים בתור נציגת שירות מוקד 103 במרחב הדרום. "התקבלתי ללהקה בזכות אחת המנהלות ששלחה לשולי סרטון שלי בו אני שרה", מספרת נוסינוביץ. "בסרטון הזה אני שרה את 'ניפגש בגלגול הבא' של רביד פלוטניק. המנהלת המוזיקלית זיהתה את הפוטנציאל – וכך התקבלתי".

"בהתחלה לא הבנתי מה זה", היא מעידה, "אבל אז באתי לראות והתרשמתי שהכול מאוד מקצועי. בתור עובדת בחברת החשמל, פתאום לשמוע שיש להקה זה מוזר, אני לא חושבת שזה משהו שקורה בכל מקום עבודה. כשהצטרפתי הייתי בשוק, פתאום מקליטים אותנו באולפן ויוצא לנו להופיע מול אנשים מכובדים כמו יו"ר הדירקטוריון של החברה והמנכ"ל".

נוסינוביץ מספרת שההקרבה האישית היא גדולה, אבל היא נעשית מרצון רב של כולם להצליח: "אתה נותן מעצמך כדי לשיר, כי אתה מהר מאוד מבין שזה עניין רציני ולהקה של ממש. אנחנו נוסעים בכל הארץ. בגלל שאני מבאר שבע, זה אומר שאני צריכה לפעמים לקום ב-03:00 לפנות בוקר כדי להגיע ב-07:00 להופעה בתחנת הכוח בחדרה. וכל זה בנוסף לעבודה הרגילה שלי".

חלק מחברי הלהקה עם המנהלת המוזיקלית, שולי קורן. צילום: יוסי וייס
 חלק מחברי הלהקה עם ראש אגף השירות, מופיד גאנם והמנהלת המוזיקלית, שולי קורן. צילום: יוסי וייס

"יש לנו חבר'ה מצוינים"

גאנם מספר שבאחת מההופעות החשובות של החברה פנה אליו סמנכ"ל מהחברה וחשב שמדובר בלהקה חיצונית שהושכרה במיוחד עבור האירוע. "ככה הבנתי שיש לנו חבר'ה מצוינים", הוא מציין.

הלהקה כיום כוללת רק זמרות וזמרים המבצעים גרסאות כיסוי לשירים קיימים, אבל בעתיד החזון של מנהל אגף השירות הוא לייצר להקה גדולה עם נגנים. "כבר כיום יש לנו את עדן ענבר בלהקה, שמנגנת בכינור. היא גם עובדת שלי באגף השירות", מסכם גאנם, "אבל יום אחד אני ארצה הרכב מלא".