גיוס עובדים (אילוסטרציה). צילום: Rasal Shamim, Bigstock
גיוס עובדים (אילוסטרציה). צילום: Rasal Shamim, Bigstock

"בכל רגע נתון יש אצלנו 250 משרות פנויות"

בזמן שבכל המשק מפטרים, בחברת החשמל לא מפסיקים לגייס עובדים חדשים. אז איזה מקצועות בדיוק מחפשים, ומהם ההטבות והתנאים המיוחדים? בדקנו

שוק העבודה היה רצוף בשנים האחרונות בחוסר ודאות. זה התחיל בצל הגבלות הקורונה והוצאת מאות אלפי ישראלים לחל"ת, והמשיך בגל הפיטורים הנוכחי בהייטק. בחברת החשמל, לעומת זאת, בכל רגע נתון עומדות כ-250 משרות פנויות לאיוש מידי, אומרת מיטל יונין, מנהלת מרכז הגיוס והניוד הארצי של חברת החשמל.

לחברת החשמל לא מעט יתרונות כמקום עבודה. זהו ארגון גדול ובו מגוון רחב מאוד של תפקידים ורמות שכר, והוא מציע יציבות תעסוקתית. בתקופת הקורונה הרחיבו בחברת החשמל את שיתופי הפעולה עם שירות התעסוקה, ההסתדרות הכללית, עמותות ומוסדות אקדמאיים על מנת ליצור מקומות עבודה חדשים לאלו שנותרו ללא פרנסה בעקבות המשבר. שיתופי הפעולה נשמרים עד היום.

אז איזה אנשים מחפשים כיום בחברת החשמל? ומה התנאים המיוחדים שהמצטרפים צפויים לקבל? ריכזנו עבורכם את המידע עבור אלו שרוצים לפצוח בקריירה חשמלית.

מגוון המקצועות הולך ומתרחב

אם כך, מהם המקצועות המבוקשים ביותר בחברה? אז חוץ מפועלים מקצועיים, על פי יונין, מגוון המשרות והתחומים השונים הנדרשים בחברה רק הולך ומתרחב משנה לשנה. אם בעבר הדגש היה על מהנדסי חשמל, כיום הביקוש מתפרס גם על מקצועות ההייטק והמחשבים, הפיתוח, הסייבר וה-IT של החברה. לצד זאת, יש צורך גדל גם במהנדסי תעשייה וניהול ומהנדסים אזרחיים, כלכלנים ומשפטנים.

בימים אלה חברת החשמל מגייסת גם עובדי רשת. ולא, הכוונה לא לרשת מחשבים. הכוונה להקמה ופיתוח תשתיות לאספקת חשמל זמין, אמין ואיכותי לבתים בישראל. כמו כן, לאחר תהליך רגולטורי מאומץ, לאחרונה הושק גם מודל משרות סטודנט בדגש על מקצועות ההנדסה והטכנולוגיה.

על פי יונין יש גם צורך מתמיד בנציגי שירות במוקדי 103 השונים ברחבי הארץ. לדבריה, העבודה בתור נציגים טלפונים בחברת החשמל מאוד מתגמלת ומגוונת.

עבודה בחברת החשמל (אילוסטרציה). צילום: PramoteBigstock
עבודה בחברת החשמל (אילוסטרציה). צילום: PramoteBigstock

ומהן ההטבות לעובדים?

לאורך שנים, חברת החשמל שומרת על מקומה בעשירייה הפותחת של החברות שהכי כדאי לעבוד בהן. כל עובדי החברה זכאים לתנאי פנסיה מיטיבים, משכורת 13, קרן השתלמות וקופות גמל, סל ביטוחים מורחב לעובד/ת ולמשפחתם, "תן ביס", מתנות מפנקות בחגים, ימי גיבוש ופעילויות חברתיות, אפשרות למשרת הורה, חזרה הדרגתית מחופשת לידה ועוד. כמו כן, לאחרונה גיבשה החברה מודל עבודה היברידי המאפשר למעל 3,500 עובדי חברה לעבוד פעמיים בשבוע מרחוק.

תהליך הגיוס התקצר

תהליך הגיוס לחברת החשמל עבר מתיחת פנים רצינית מאז הקורונה, ויושם בו דגש משמעותי על חדשנות, זריזות ושקיפות אל מול המועמדים והמועמדות. על פי יונין, המטרה היא ליצור חווית מועמד חיובית, המותאמת לדור ה-Z. רוב תהליך המיון כיום מתבצע בצורה מקוונת מהבית מבלי שהמועמדים והמועמדות יצטרכו להגיע למשרדי החברה.

"אנחנו לא מחכים שהמועמדים והמועמדות יפנו אלינו", אומרת יונין. "אנחנו נוכחים בלינקדאין ובעוד רשתות חברתיות, עושים מסיבות סורסינג, ומרחיבים את שיתופי הפעולה עם מוסדות אקדמאים רבים".

הזדמנות שווה לכולם

גם המושג "הזדמנות הוגנת" הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הגיוס לחברת החשמל כיום, כחלק ממדיניות ארוכת שנים אותה מוביל הדירקטוריון והנהלת החברה.

מתוקף כך, פועלת החברה לקידום שוויון מגדרי והעסקת אוכלוסיות מרקע מגוון. החברה עושה מאמצים לאתר מועמדות ומועמדים פוטנציאליים מכלל האוכלוסיות בחברה הישראלית, ואף זכתה בפרסים ובאותות הוקרה על פעילותה בתחום זה.

כך למשל כל מודעות הדרושים של החברה מפורסמות בלשון נקבה. גורמים בחברה נמצאים בקשר שוטף עם עמותות המקדמות תעסוקה מגוונת, וישנם פרויקטי הכשרה מיוחדים לאוכלוסיות הנמצאות בתת-תעסוקה בשוק העבודה.

"חברת החשמל פועלת בשנים האחרונות לשחרור חסמים כדי לייצר עבור המועמדות והמועמדים תהליך גיוס שוויוני, מלא, מגוון ונוח, שלא נופל ברמתו מאף חברה מתקדמת אחרת", אומרת יונין. "אם אתם מחפשים עבודה מלאת משמעות, עניין, אתגר ויציבות תעסוקתית בעולם של חוסר ודאות – חפשו את אתר הקריירה של חברת החשמל ושלחו לנו קורות חיים".