לואי הזימה. צילום עצמי
לואי הזימה. צילום עצמי

"הבינה המלאכותית תשולב בכל שירות של חברת החשמל"

לואי הזימה (43), מנהל פרויקטים במחלקת דיגיטל לקוחות בחטיבת התקשוב של חברת החשמל, מספר על הפיתוחים שכבר נעזרים בטכנולוגיית AI, ועל הלימודים כדרוזי היחיד בחוג למדעי המחשב בבר אילן. הכר את העובד

הייתי הדרוזי היחיד בחוג למדעי המחשב באוניברסיטת בר אילן. פתאום יצאתי לעיר מהכפר שבו גדלתי – מג'אר. זה היה מאוד מאתגר. קודם כל, עזבתי את הבית ואת המשפחה, ולא היה לי יותר את האוכל של אמא. הייתי חייב לפתח עצמאות. היו לי גם קשיים בשפה בהתחלה. אמנם ידעתי עברית מבית הספר, אבל זו לא העברית שמדברים ביומיום. למזלי, המשפחה שלי מאוד תמכה, ודחפה אותי ללמוד, בייחוד אבא שלי ז"ל, שהייתי מאוד קשור אליו. מאז שהייתי קטן הוא דחף אותי ללמוד באוניברסיטה, ולהקיף את עצמי בחברים חדשים. הוא תמיד דאג להציג לי את התמונה היפה של הלימודים. בהמשך הקריירה הספקתי לסיים תואר שני בהצטיינות במנהל עסקים מהאקדמית אונו.

אנחנו חיים בפסיפס שמורכב מהרבה חתכים. מבחינה חברתית, זה די מגניב. נחשפתי לזה במהלך הלימודים באוניברסיטה, וזה בהחלט העשיר אותי והעניק לי ניסיון לחיים. אלו לא היו אנשים מהסביבה שלי, בכל המובנים: שפה, תרבות, מנהגים, ושמחתי להכיר אותם. שמעתי הרבה דעות, הקשבתי להרבה אנשים ולמדתי לכבד ולקבל את האחר. כשאתה מגיע מתוך מיעוט תמיד מסתכלים עלייך אחרת, כי אתה מייצג משהו. ביומיום אתה מודע לזה שאתה לא מייצג רק את עצמך, אלא מייצג עדה שלמה, ומוטלת עלייך האחריות להציג אותה על הצד הטוב ביותר. אין ספק שזה בנה את האישיות שלי, השפיע עליי, וחיזק את הביטחון העצמי שלי.

הפרויקט האחרון שעבדתי עליו היה בירור חשבון החשמל. אני נמצא בחברה כבר 13 שנים, וכיום אני אחראי על ניהול פרויקטים במחלקת דיגיטל לקוחות בחטיבת התקשוב של חברת החשמל. בפרויקט הזה ניתחנו את הפניות לחברת החשמל, וגילינו שרובן הן סביב הנושא הזה. הגענו למסקנה שצריך להקל על המוקדים, ולהפוך את השירות הזה לכמה שיותר דיגיטלי. המחשבה הייתה להנגיש כמה שיותר את כל הפרטים בחשבונית, כדי שכל הלקוחות שלנו יקבלו את מירב המידע בקלות. היום אנחנו עובדים על זה גם מבחינה רב-ערוצית – כלומר, האפשרות לתת את השירות מכמה מוקדים במקביל: גם בטלפון, גם בוואטסאפ וגם מהאתר.

יום אחד, בעתיד הלא רחוק, בוטים יצליחו לתת מענה לכל הדברים שנציג מטפל בהם. אין ספק שהעולם הולך לכיוון הבינה המלאכותית, והיא תשולב בסופו של דבר בכל השירותים של חברת החשמל. בדיוק בגלל זה אנחנו חייבים להיות שם, במיוחד בעיתוי הנוכחי, שהוא יריית הפתיחה לתחרות בשוק האנרגיה. כל הבוטים שאנחנו מכניסים לארגון כבר מכילים מודלים מבוססי AI. מאחורי הקלעים יש להם יכולת לקחת שיחה טלפונית שמתבצעת בין לקוח לנציג, לתמלל אותה, לשמור אותה במאגר נתונים ולתת מסקנות: האם הלקוח קיבל חוויה טובה או פחות טובה. כך אפשר לעשות לאלפי שיחות שמתנהלות במוקדים השונים בחודש. עם זאת, תמיד יהיו מקרים מסוימים שבהם הלקוח ירצה לקבל את הפן האנושי בתחום השירות. את זה אי אפשר להחליף בבוט, עדיין.

אני חושב תמיד בתור לקוח של חברת חשמל, ושואל את עצמי מה הוא צריך. כשאני רואה פרויקט מסוים ורוצה לקדם אותו, אני לא מסתכל רק על הנושאים הטכנולוגיים שיש בו, אלא גם איך להביא ללקוח ערך מוסף. אנחנו מתחילים לראות פרסומות, לקרוא כתבות, ולשמוע על עוד חברות שייכנסו לתחום החשמל. אין ספק שהרפורמה מכניסה את כל התחום לתחרות, ואני רוצה להביא את החברה שלי, בפרויקטים שאני מנהל, לקדמת הבמה בתחום השירות. המטרה שלי זה לדאוג שאנחנו נהיה בטופ של השירות הדיגיטלי.

בשנים הקרובות אני רוצה להרגיש שהשארתי חותם. אני מדבר גם על הצלחת חברת חשמל בפרויקטים שאני מוביל, וגם בהחלטות שאני מקבל. הייתי רוצה שיהיה לניסיון ולידע שצברתי השפעה גם בעתיד, כדי שאוכל להיות גורם משמעותי יותר בחברה. הרבה מהרצון שלי להישאר ולהשפיע מגיע מהבוס שלי, מיכאל פינגרמן. מה שאני אוהב בו זה שהוא מאוד מחובר לרעיונות שלי, הוא תמיד נותן חופש פעולה ויזמות מקצועית ומעודד למידה והתפתחות. אנחנו מרגישים במחלקה שלנו שאנחנו חברת הייטק – וזה הרבה בזכותו.

חלום נוסף שיש לי זה להשתפר בגיטרה. אני מאוד אוהב לנגן, ועושה את זה כבר כמה שנים. יש לי חלום להתמקצע בזה, ואולי אפילו לנגן בהרכבים ובלהקות. בלי קשר, אני גם רוצה לטייל יותר בעולם. אני מרגיש שפספסתי את זה קצת בשנים האחרונות. לעשות יותר ספורט זה גם מאוד חשוב.

לואי הזימה על הגיטרה בהופעה. צילום: ארכיון פרטי
 לואי הזימה על הגיטרה בהופעה. צילום: ארכיון פרטי