מכונת כביסה (אילוסטרציה). צילום: pexels, Sara Chai
מכונת כביסה (אילוסטרציה). צילום: pexels, Sara Chai

המחשבון החדש של חברת החשמל יעזור לכם לחסוך בכל חודש

אם תמיד תהיתם כמה עולה להפעיל את מכונת הכביסה בתוכנית קצרה, להרתיח מים בקומקום או להשאיר את המזגן דלוק כל הלילה – המחשבון החדש שמוצע לשימוש באתר הרשמי של חברת החשמל יכול לשנות לכם את החיים, או לכל הפחות לחסוך לכם המון כסף

"כמה זמן הבוילר פתוח?", "סגור את המזגן כשאתה יוצא" ו"כבה אחרייך את האור, זה עולה כסף!", הם משפטים מוכרים מאוד בהרבה בתים בישראל. הגיע הזמן להפסיק לחשוש ממכשירי חשמל שפועלים ומנפחים את החשבון החודשי, אבל מאיפה מתחילים?

כדי להקל עלינו בתכנון התשלום התקופתי שלנו, השיקו בחברת החשמל לאחרונה את מחשבון עלות הצריכה של מכשירי החשמל. כן, כן, מעתה כל אחת ואחד מכם יוכל לחשב את עלות ההפעלה של כל מכשיר חשמלי שיש ברשותכם.

במקום לפחד שכל סיבוב של מכונת כביסה או מדיח כלים עולים לנו הון תועפות – מעתה נוכל לחשב בדיוק כמה זה עולה בעזרת מחשבון עלות ההפעלה החדש של חברת החשמל. המחשבון זמין כעת לכולם באתר החברה, ומאפשר להזין את סוג המכשיר, ההספק החשמלי שלו (על פי וואט, קילו-וואט, כוחות סוס או אמפר) וכמות הזמן שהוא פועל. את הפרמטרים האלו הוא מכפיל בתעריף החשמל העדכני ביותר – והנה לכם העלות המדויקת של ההפעלה, "על האגורה".

מחשבים את חשבון החשמל (אילוסטרציה). צילום: pexels, Karolina Grabowaska
מחשבים את חשבון החשמל (אילוסטרציה). צילום: pexels, Karolina Grabowaska

כמו כן, המחשבון החדש יוכל להגיד לכם מהי עלותם של מכשירים שמחוברים לחשמל ופועלים 24/7 כמו נתב האינטרנט הביתי, המקרר ומטען הסלולרי. בעתיד, כך מסבירים בחברת החשמל, יתווסף לחישוב העלות ללקוח גם הדירוג האנרגטי של המכשיר – גורם שיכול להשפיע באופן משמעותי על צריכת החשמל של המכשיר, ובכך גם על עלות ההפעלה שלו לשעה.

אבל המחשבון החדש לא יעזור לכם רק בתכנון החשבון התקופתי – אלא גם ככלי אסטרטגי לתכנון תצרוכת האנרגיה הביתית שלכם. לפני רכישה של מקרר, מזגן, תנור או כל מכשיר חשמלי אחר – תוכלו מראש להזין את פרטי צריכת האנרגיה שלו בשביל לחשב את יעילותו הכלכלית, וכך להשוות אותו מול מכשירים אחרים ולהחליט האם לרכוש את המכשיר, או לא.

"לנהל את הוצאות הבית באופן יעיל"

"המחשבון החדש נבנה מתוך רצון לתת מענה לכל משק בית המעוניין לנהל את צריכת החשמל באופן מושכל", אומר מופיד גאנם, מנהל אגף שירות לקוחות של חברת החשמל. "המחשבון יסייע ללקוחות, המעוניינים לקנות מכשיר חשמלי וגם לחסוך בחשבון החשמל, לבחור את המכשיר החסכוני ביותר המתאים עבורם".

"בחודשי השיא של החורף, לקוחות רבים מתלבטים איזה מהאמצעים הוא היעיל ביותר לחימום הבית מבחינת עלות – מזגן, רדיאטור או מפזר חום", מוסיף גאנם. "המחשבון יאפשר לכל משק בית לנהל את ההוצאות הבית באופן יעיל ועצמאי".

אם תרצו לנסות בעצמכם – תוכלו להיכנס כבר עכשיו למחשבון עלות הפעלת מכשירי החשמל באתר הרשמי של חברת החשמל, תתחילו לחשב – וחסכו מאות שקלים בכל חודש! בהצלחה.