קהילת החדשנות
קהילת החדשנות

הכירו את "סיירת החדשנות"

בימים אלו אנחנו מקימים קהילה חדשה שאחד מתפקידיה הוא להיות חוד החנית בפתרון האתגרים הטכנולוגיים בחח"י. כך תוכלו להיות חלק ממנה בעתיד

מאת עדנה פל-צור

כל מי שגולש בפייסבוק מכיר את הכוח העצום של קהילות: מקבלת הנחות על מוצרים – ועד התייעצות על חיי הזוגיות – חוכמת ההמונים, השיתוף והמחוברות יכולים לשמש אותנו בדרך לפתרון הטוב ביותר לבעיות ולצרכים שלנו.

אימצנו את הקונספט הזה גם אצלנו במערך החדשנות של החברה. בחודשים האחרונים הקמנו קהילה חדשה, שהולכת להוביל את הרוח הטכנולוגית והמתחדשת של חברת החשמל.

למה בכלל צריך את זה?

בתור עובדים בחברת החשמל, כולנו מבינים שלחברה שלנו לא חסרים אתגרים – ובכל מיני תחומים. לרוב, הפתרון יכול להגיע משינוי מבני כזה או אחר, גיוס של כוח אדם נוסף – אבל לפעמים הפתרון יכול להגיע מיוזמה טכנולוגית או רעיון מחוץ לקופסא לפתרון של בעיה, שפשוט מרענן את הכל.

מערך החדשנות בחברת החשמל חרט על דגלו להפוך את החזון הזה למציאות. הבנו שהדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא לשתף את העובדים של חברת החשמל בתהליך – לשמוע מהשטח מה הם אתגרי הליבה הכואבים להם, ואיך לדעתם אפשר לפתור אותם.

קיבלנו מאות פניות

יצאנו לחשיבה. התייעצנו עם עובדים, מנהלים, גורמי חוץ בעלי ניסיון בתחום וגם בינינו לבין עצמנו – איך כדאי להקים את הקהילה הזו, מי צריך להיות חלק ממנה, ומה הכלים שיקבלו אלו שיבחרו להיות חלק ממנה?

אחרי שסיימנו לחקור – גיבשנו את מתווה הקהילה. בהמשך גם הצגנו אותו למנכ"ל, מאיר שפיגלר, ולהנהלה המורחבת. המנכ"ל נתן לנו רוח גבית מלאה – מה ששימח אותנו מאוד. המשכנו והצגנו את התוכנית לכל יתר האגפים בחברה, רתמנו את המנהלים והסברנו להם שבלי התמיכה שלהם – אין לקהילה החדשה שלנו סיכוי להצליח.

להפתעתנו, מאות עובדים פנו להגיש מועמדות לקול הקורא שפרסמנו להצטרפות לקהילה. שמחנו מהצמא הרב ומהרצון הגדול שהתגלה לדחוף לחדשנות ארגונית.

איזה אנשים אנחנו מחפשים?

כאמור, קהילת החדשנות פתוחה לעובדי כל החטיבות. במסגרת הקול הקורא שפרסמנו, ניסינו לשרטט פרופיל של עובדות ועובדים שאנחנו נרצה שיבנו את הקהילה החדשה שלנו. חיפשנו את האנשים עם הזיקה לחדשנות, עם יכולת הנעה, הובלה, רוח יזמית ופרואקטיביות – במטרה לגבש מהם קבוצה איכותית.

אנחנו מצפים מאנשי הקהילה לרצינות, מחויבות, השקעה ולמידה. זו תוכנית יוקרתית שמעניקה כלים רבים, ולכן אנחנו רוצים שהמשתתפים יביאו את הידע שלהם, ישתתפו בסיעור המוחות וההקאתונים שיתקיימו בהמשך, יציפו כאבים ואתגרים שיש במחלקות שהם מגיעים מהן ויהיו מחויבים להצלחת הקהילה.

הפורמט של קהילת החדשנות יושתת על מפגשים קבועים אחת לחודש. במפגשים השונים נלמד כלים בתחום החדשנות והיזמות, נראה איך חדשנות עובדת בארגונים אחרים ונפצח אתגרי ליבה בהם נעזור אחד לשני להתגבר על מכשולים בעבודה היומיומית. בסופו של תהליך הלמידה, אנחנו מצפים מחברי הקהילה להציג תוצרים בעלי ערך לחברה– ואפילו נקיים לטובת זה אירוע שיא שנתי.

בנוסף, חברי הקהילה יעברו קורס מובילי חדשנות שיועבר ע"י מומחים הן מעולמות האקדמיה והן מהתעשייה ובליווי צוות החדשנות של החברה. לתוכנית בנינו סילבוס שמשלב בתמהיל מיטבי פרקטיקה וידע אקדמי , ובמסגרתו ילמדו מובילי החדשנות החדשים מושגי יסוד, ידע וכלים להובלת חדשנות ויזמות בארגון, זיהוי אתגרים, שילוב של בינה מלאכותית בתהליכי רעיונאות ועוד.

אחרי תהליך המיון והבחירה המדוקדק, בשיתוף משאבי אנוש, נבחרת האנשים שקיבלנו לקהילה היא ממש "סיירת חדשנות" – ואנחנו מאמינים בה מאוד. כמובן שבהמשך תהיינה הזדמנויות נוספות להצטרף לקהילה.

יצאנו לדרך

מפגש ההשקה החגיגי של קהילת החדשנות תוכנן להתקיים החודש באודיטוריום המה"ר בחיפה, עקב המתקפה האירנית הוחלט לדחות את האירוע כדי לאפשר לאנשים להגיע ולהשתתף בצורה מיטבית, למועד מתאים יותר לאחר חופשת הפסח. לאירוע צפויים להגיע חברים מההנהלה הבכירה, חברי הקהילה ועוד מכובדים. לצד הברכות מחברי ההנהלה, ייהנו המשתתפים מהרצאת אורח שעוסקת במהפכת ה-AI. בהמשך יינתן זמן למינגלינג ולכיבוד. אחרי ההפסקה, חברי הקהילה יישארו לסדנה שהנושא שלה הוא איתור צרכים וחדשנות.

מטרתה של הקהילה הוא לגרום לאנשים שחברים בה לראות את חברת החשמל בפריזמה רחבה יותר – ולקבל מבט-על על האתגרים חוצי החטיבות של החברה, כשכל אחד תורם מנקודת המבט האישית שלו. המולטי-דיסציפלינריות הזו, אנחנו מאמינים, תוליד המון שיתופי פעולה – שיובילו לפרויקטים שיבטיחו את השגשוג של החברה.

לסיכום, הקהילה תתרום גם להסרת החסמים הרגשיים שלנו כחברה מסורתית, להיפתח ולאמץ הטמעת טכנולוגיות חדשות, ולעבור למיינדסט של צמיחה.

לכתבות הבאות:

אם אתם רוצים להישאר מאחור – אל תקראו את הניוזלטר הזה

הטכנולוגיות פורצות הדרך של חברת החשמל

מגלים את הסודות שמתחת לאדמה