7 המתחרים בתחרות הכרישים
7 המתחרים בתחרות הכרישים

הכירו את 7 הצוותים שיתחרו על המקום הראשון

בדיוק כמו בתוכנית הטלוויזיה, יעלו הפיינליסטים לבמה כדי להציג את רעיונותיהם לפתרון אתגרים של החברה בפני פאנל המומחים מהנהלת החברה. אלו הפתרונות שיוצגו בפניהם

בדיוק כמו בתוכנית הטלוויזיה הפופולארית, "הכרישים", עליה מבוססת התחרות, שבעה צוותים יעלו בתורם כדי להציג את רעיונותיהם המהפכניים בפני פאנל המומחים, במטרה להיות הצוות שיזכה במימון ובתמיכה להוצאת הרעיון שלו לפועל. הנה רשימת הקבוצות שיתחרו השנה:

1. פורטל צרכנות ליצרנים פרטיים, בהיותם לקוחות חברת החשמל

כיום המידע ליצרנים באנרגיות מתחדשות ניתן על ידי גורם אנושי, ולא קיים ממשק דיגיטלי לקבלת מידע בסיסי וביצוע פעולות. פורטל זה ירכז את המידע הנדרש ללקוח, ישלח התראות אוטומטיות ויאפשר ביצוע פעולות באופן עצמאי – מה שישפר את השירות, השקיפות ויצמצם פניות לנותני השירות.

2. איתור איבודי מים ביחידת מחזור משולב

יחידות מחזור משולב (מחז"מ) כוללות טורבינות גז וטורבינות קיטור, הפועלות יחד ליצירת חשמל ביעילות גבוהה. איבודי מים ביחידות אלו יכולים לעלות מיליוני שקלים בשנה, במיוחד כאשר יש חור בדוד שלא ניתן לאתר ללא הפסקת עבודת יחידת הייצור. המערכת המוצעת תספק התראה מוקדמת על התפתחות איבודי מים, ותזהה חורים בדודים באמצעות מכשור מדידת לחות בארובות גזי הפליטה. פתרון זה צפוי לחסוך עלויות רבות, ולשפר את היעילות התפעולית.

3. מערכת בקרה לרשת עם מערכות פוטו-וולטאיות

המערכת המוצעת מבוססת על Predictive Control, תחזה את שינוי המתח הצפוי, כשיחובר הספק ריאקטיבי, ותתקן את המתח בזמן אמת (תוך זמן מחזור גל). הפתרון יביא לחיסכון כלכלי, ימנע ניתוקי מערכות בייצור PV, ימנע הפרעות בתהליכי ייצור תעשייתיים ויגן על ציוד חשמלי בפני נזקים.

4. "PowerGuard": אלגוריתם לאופטימיזציה בייצור

אלגוריתם מתוחכם, המבוסס על AI, אשר יעשה שימוש בנתונים ממערכות קיימות כמו PI ו-SAP. היתרונות שלו כוללים מזעור תקלות, חיסכון בתהליך הייצור, קבלת החלטות מושכלות והארכת אורך החיים של המערכות.

5. צ'אטבוט למיצוי זכויות

פתרון אוטומטי שיעזור ללקוחות הזכאים של חברת החשמל לזהות ולמצות את הזכויות שהם זכאים להן על פי החוק. הרעיון יוביל לצמצום עומק החובות, שיפור חווית מסע לקוח, ייעול תהליך השירות ושיפור התדמית החברתית של החברה.

6. "מנעתם חסכתם": תפיסה כלכלית חדשה ביסודות הרשת

טכנולוגיה חדשנית שכבר הוכחה, תספק הגנה ליסודות עמודי הרשת. הטכנולוגיה, אותה ניתן ליישם באופן מידי, תמנע חלודה בעמודים באמצעות שיטה אלקטרוכימית למניעת התפתחות קורוזיה על פני מתכת. המערכת יעילה לכל סוג העמודים המתכתיים בחברת החשמל ואפקטיבית בכל תנאי השטח. הפתרון יביא לחסכון מוערך של מיליוני שקלים בשנה, יחסוך את הצורך בשיקום העמודים וישפר את אמינות הרשת.

7. פלטפורמה לשיתוף פעולה בין חח"י לרשויות בתכנון אנרגטי

הצוות בונה פלטפורמה דיגיטלית משותפת של חברת החשמל, בשילוב הרשויות, המכילה מאגרי מידע תכנונים וחברתיים, מידע חשמלי, חישובי אנרגיה קיימת וחזויה ביחידות גיאוגרפיות שונות. לפלטפורמה, המבוססת על אלגוריתמים, יש יכולת הפקת דוחות אינטראקטיביים ואפשרות לסימולציות לחיזוי האנרגיה פנים חברה.

הממשק יוביל לשיפור המידע בחברת החשמל, לשיתוף מידע חכם עם גורמי חוץ, וכן לחיסכון גדול במשאבים, ניהול חסמים יעיל ובסופו למתן שרות יעיל וטוב יותר.

בהצלחה לכל המשתתפות והמשתתפים בתחרות. נאחל שהפתרון הטוב ביותר ינצח!

לכתבות הבאות:

הכירו את תחרות ה"כרישים" 🦈

מטרגדיה לפתרון חדשני: הסיפור מאחורי הקסדה החכמה

"למדתי שהחוכמה נמצאת בשיתוף המידע והידע" 📊